Қосымша білім беру педагогтері аттестациялауды алып тастауын сұрайды. Себебі емтихан кезінде олар өздеріне қатысы жоқ мамандықтардың сұрақтары келетініне қарсы.
Бұл процедура бес жыл сайын мұғалімдерге біліктілігін арттыруға және қосымша жалақы алуға мүмкіндік береді. Алайда аттестация кезінде пән мұғалімдеріне бәрі түсінікті болса, музыка мұғалімдері емтихан кезінде мамандығына қатысы жоқ сұрақтарға тап болатынын айтады.
Ольга Гаун Атыраудағы Құрманғазы атындағы музыка мектебінің концертмейстері. Ол мұғалімдердің ұлттық бірыңғай тестілеуінде қосымша профиль бойынша бірде-бір сұрақтың жоқ екенін айтады. Ал қосымша білім беру бойынша балабақшалар мен дамыту орталықтарының педагогтары ғана шақырылады. Музыка және өнер мектептері туралы бір ауыз сөз болмаған.
“Біз музыкантпыз. Педагогика, психология, педагогика тарихы бойынша сұрақтар толығымен біздің профилімізде емес. Композиторларға қатысты сұрақтар болса түсінікті болар еді. Бірақ музыкада бар болғаны жеті нота бар. Жалпы білім беретін мектептерде жыл сайын өзгерістер болады. Алайда бізде музыка бойынша өзгеріссіз жеті нота бар. Сегізінші нота ешқандай жолмен пайда болмайды. 2000 жыл бұрын жеті нота қалай болса солай қалады”,- деді балалар музыка мектебінің концертмейстері ОЛЬГА ГАУН.
Мұғалімдерге біліктілік емтихандарын тапсыру оңай емес. Өз пәнінің құзіреттілігін меңгеру ғана емес сонымен қатар балалар психологиясын білу және педагогикалық әдістерді меңгеру маңызды. Бірақ қосымша білім беруде бәрі біршама күрделірек. Өйткені объектілерді толық өлшеу мүмкін емес. Оларды тесттермен немесе теориялық сұрақтармен тексеруге келмейді.
“Бұл жерде әрине менің ойымша қандай да бір базаны әзірлеу маңызды. Бұл мұғалімдерге өз дағдыларын практикалық түрде жүзеге асыру тұрғысынан өздерін кәсіби маман ретінде көрсетуге мүмкіндік береді. Мысалы музыкант қандай да бір жұмысты ойнай алатындай, ал сарапшылар оны бағалай алатындай”,- деді бастауыш мектеп директоры Рүстем Ибраймов.
Мамандардың айтуынша музыка сабағының ұстаздары үшін олардың аспапта қаншалықты деңгейде ойнай алатыны маңызды.
“Қызметкерді жұмысқа қабылдағанда оның кәсіби және басқарушылық қасиеттеріне үлкен мән беремін. Өйткені мұғалім қағаз жүзінде көптеген сұрақтарға жауап бере алады, сынақтардан да өте алады. Бірақ ең бастысы — ол өз құралымен жұмыс істей отырып гитара, пианино, домбыра тіпті микрофон сияқты аспаптарды көрсете алады.
«Педагог мәртебесі туралы» заңның қабылдануымен қазақ мұғалімдерінің жалақысы екі есеге өсті. Жоғары санат үшін тәжірибелі мұғалім жалақының 50% алады, бірақ алдымен санатты қорғау керек. Сертификаттау ынталандыру механизмі болып табылады. Мұғалімдердің біліктілігін және олардың еңбекақысын арттыру мақсатында аттестация бес жыл сайын өткізіледі. Бірақ қосымша білім беру саласындағы педагогикалық қызметкерлерді аттестаттау ережелері мен шарттары қайта қарауды қажет ететіні анық.